Zmiana sprzedawcy energii – 5 mitów

Wykonaj bezpłatną analizę faktury
Sprawdź, czy zaoszczędziszNie każda firma kwalifikuje się do oszczędności - zweryfikuj swój potencjał w mniej niż minutę
Mit 1: Nie da się zmienić sprzedawcy prądu
Fakt: Ten mit wynika najpewniej z błędnego rozróżnienia pomiędzy dystrybutorem a sprzedawcą energii. I o ile, rzeczywiście, nie da się zmienić operatora systemu dystrybucyjnego (OSD), to już wybór nowego sprzedawcy prądu jest jak najbardziej możliwy. Dystrybutorzy, którzy odpowiadają za przesył energii, przypisani są do danego rejonu i mają w danym miejscu monopol. Nie dotyczy to jednak sprzedawców, których od 2007 roku można dowolnie zmieniać. Dowiedz się, jak to zrobić oraz jakie korzyści zyskasz w Respect Energy.
W tekście <Jak działa rynek enegii w Polsce? Różnice między sprzedawcą, dostawca, a producentem> dowiesz się dlaczego zmiana operatora systemu dystrybucyjnego (OSD) nie jest możliwa"
Mit 2: Przez jakiś czas pozostanę bez prądu
Fakt: Zmiana sprzedawcy prądu może potrwać od kilku dni do kilku tygodni, jednak w tym czasie nie pozostaniesz bez prądu. Nie ma żadnej przerwy w dostawie energii, ponieważ za jej fizyczne dostarczanie nie odpowiada sprzedawca, a dystrybutor. Ten natomiast jest niezmienny i uzależniony od regionu Polski. Zmiana sprzedawcy prądu dotyczy tylko podmiotu, który wystawia fakturę za prąd i zajmuje się obsługą klienta.
Mit 3: Zmiana sprzedawcy energii jest trudna i czasochłonna
Fakt: Choć wiele czynności związanych z rynkiem energii jest uwikłanych w biurokrację, sama zmiana sprzedawcy jest prosta i szybka. Wszystkie formalności załatwi za Ciebie nasz doradca Respect Energy, a całość wykonasz przez Internet. Wystarczy, że udzielisz nam pełnomocnictwa jednym SMS-em (działa to podobnie, jak potwierdzenia przelewów w bankowości elektronicznej), a my zajmiemy się wszystkimi niezbędnymi zgłoszeniami u obecnego sprzedawcy, a także operatora sieci.
Nie musisz więc stać w długich kolejkach, spotykać się z doradcami ani wertować stosu dokumentów. Wszystkim zajmiemy się my. Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna, ale upewnij się, czy nie masz umowy na czas określony obwarowanej przez Twojego obecnego sprzedawcę karami za wcześniejsze jej wypowiedzenie.
Mit 4: Po zmianie sprzedawcy może się pogorszyć jakość dostarczania prądu
Fakt: Jakość dostarczanej energii pozostaje taka sama, bowiem za dystrybucję energii odpowiada OSD. Nie musisz więc obawiać się, że po wyborze nowego sprzedawcy pojawią się awarie, skoki napięcia lub inne problemy. Nowy sprzedawca prądu odpowiada jedynie za warunki finansowe i obsługę klienta, czyli rzeczy niezwiązane z samą jakością prądu.
Mit 5: Zmiana sprzedawcy to dodatkowe kłopoty
Fakt: W trakcie zmiany sprzedawcy nie ponosisz żadnych kosztów. Jest to bezpłatny proces, który nie wymaga żadnych ingerencji w infrastrukturę. Nie musisz więc wymieniać licznika prądu, kuć ścian, czy przerabiać instalacji. Wszystko pozostaje tak samo, jak wcześniej – zmienia się jedynie firma, która wystawi Ci rachunek za prąd (będziesz otrzymywać od nas tylko jedną fakturę). W Respect Energy przeprowadzimy Cię przez cały proces i pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości. Możesz do nas dołączyć w każdej chwili, nie musisz nawet wychodzić ze swojego domu, czy biura.